• Traslladen la inquietud de les famílies a Conselleria perquè els seus fills i filles facenl’AVAUen les millors condicions possibles.
• Davant les consultes rebudes a les federacions, demanen també que es fixen els criteris d’avaluació excepcionals perquè l’alumnat, famílies i professorat tinguen les instruccions necessàries per a poder avaluar el treball de l’alumnat durant el confinament.
• Màrius Fullana: “Publicat el calendari del Pla Mulan, esperem que tot funcione perquè comencem a preocupar-nos pel desenvolupament correcte de l’educació telemàtica a través dels canals oficials establerts”
26/03/2020. Un dia després de la reunió de la Comissió Interterritorial d’Educació, en la que s’ha acordat que la selectivitat serà a finals de juny o primeries de juliol, la Confederació Gonzalo Anaya demana que es definisquen els criteris d’avaluació perquè l’alumnat, families i professorat tinguen les instruccions necessàries per poder avaluar el treball de l’alumnat durant el confinament. Una recomanació que emetem després de rebre consultes de famílies de batxillerat i d’altres nivells educatius que necessiten saber com s’avaluarà els canvis de cicle en Primària i ESO i el batxillerat.
El curs de segon de Batxillerat és de molta tensió per l’alumnat, el professorat i les famílies perquè moltes i molts joves es juguen en una prova accedir a la Titulació Universitària que els agradaria exercir el dia de demà.
Com les famílies bé sabem, aquest curs segon de batxillerat és un curs a contra-rellotge, molt carregat de tasques i d’estudi i també de nerviosisme. Ara, en el context de confinament, s’afigque l’alumnat s’ha d’adaptar a l’educació telemàtica, que es produeix a diferents ritmes i amb obstacles diversos en cadascuna de les comunitats autònomes.
Per aquesta raó, a més de les dates d’exàmens, ens preocupen també altres aspectes i per això suggerim, entre d’altres: l’implement de recursos per ajudar l’alumnat a assolir els coneixements necessaris i superar les mancances actuals (alumnat i professorat que els ha de preparar), flexibilització del currículum de segon de Batxillerat, funcionament adient de les metodologies d’aprenentatge en línia, determinació dels criteris d’avaluació de l’educació telemàtica durant el temps de confinament.
“Cal aprofitar la nova situació per avançar de forma positiva vers noves formes d’aprenentatge i noves maneres de viure en societat, on els valors de la solidaritat i el bé comú i públic siguen una prioritat i no l’interés d’uns poquets”
També cal mirar primer que res en el benestar psicològic de les xiquetes i xiquets i no estressar-les amb les tasques davant d’una situació ja complicada de per si i, per suposat, tenir en compte que no es produïsca cap tipus de discriminació per la diferència de condicions de l’alumnat i les seues famílies respecte l’ús dels mitjans telemàtics”, ha conclòs Màrius Fullana.
Pla Mulan
Publicat el calendari de funcionament de les diverses Plataformes per a l’educació telemàtica del Pla Mulan, la Confederació Gonzalo Anaya espera que es cumplisquen els terminis i tot funcione correctament per poder portar a terme les tasques escolars i la matèria.